Beheermenu


Project zichtbaar

Je project is nu actief en zichtbaar! Aan de linkerkant zie je de foto, de titel van je project, de beschrijving en de spelregels. Wil je op de hoogte blijven als deelnemer van wat er in een project gebeurt? Dan kun je op de knop 'blijf op de hoogte' klikken, super handig! Ook zie je onderaan dat je je project kan delen via diverse sociale media. Dit kan alleen met openbare projecten! Rechts zie je het gedeelte waarin je een bijdrage kunt leveren aan het project. Hier ga je met elkaar het gesprek aan en kun je diverse media gebruiken die je per fase van je project kunt instellen. 

Beheermenu

Aan de linkerkant zie je ook de knop 'beheer project'. Hieronder kort een uitleg over wat de verschillende menu's inhouden.

Algemeen: Hier kun je de algemene instellingen van het project aanpassen, zoals je dat het gedaan bij het aanmaken van het project. Ook kun je hier het project afsluiten of verwijderen.

Deelnemers: Hier kun je gericht deelnemers uitnodigen voor een project. Is een project openbaar, dan hoeft dit niet. Iedereen kan dan immers het project zien. Is een project privé dan is uitnodigen wel noodzakelijk.

Opmaak: Hier kun je, indien gewenst, de kleuren van je project aanpassen. Ook kun je hier nog extra foto's toevoegen.

Content: Hier kun je aangeven of deelnemers berichten mogen plaatsen en welke media gebruikt mag worden. Dit is later per fase ook nog aan te passen.

Locatie: Heeft jouw project betrekking op een specifieke locatie of gebied en wil je die in het projectoverzicht op de kaart tonen? Schakel hier dan locaties in. Je kunt kiezen voor een specifieke locatie of adres, maar je kunt ook een punt op de kaart kiezen.

Kaart: Wil je ook een kaart laten zien in je project, bijvoorbeeld voor de (her)inrichting van een speciale plek of om locaties aan te geven van laadpalen? Schakel dan de kaart in. Je kunt kiezen voor terrein- of satellietweergave 

Fasering: Voeg hier eventueel fases toe. Per fase voeg je een titel, datum en omschrijving toe. Ook kun je hier aangeven of deelnemers berichten mogen plaatsen en kun je aangeven welke media gebruikt mogen worden. Hieraan kun je ook een datum koppelen zodat de fases automatisch overgaan in nieuwe fases. 

Wil je een fase bewerken of verwijderen? Klik dan op de 3 puntjes voor de betreffende fase. Ook kun je daar een fase (tijdelijk) verbergen. Deze fase bestaat dan wel, maar wordt niet zichtbaar voor deelnemers.

Menupagina's: Bovenaan het project kun je menupagina's toevoegen. Denk bijvoorbeeld aan extra informatie die je kwijt wil, belangrijke adressen en telefoonnummers of documenten die je op één plek wilt bewaren en beschikbaar wilt stellen. Deze kun je onderbrengen bij de menupagina's.

Zichtbaarheid: Hier kun je je project openbaar of privé maken. Bij het inrichten van je project heb je deze (zoals geadviseerd) eerst op privé gezet. Vergeet dus niet om deze hier openbaar te maken, anders kan niemand het project zien. Moet het project privé blijven dan ga je naar deelnemers om mensen uit te nodigen om deel te nemen aan het project.

Logboek: Wil je zien welke acties in je project zijn gedaan, dan kun je deze hier terugvinden. Ook kun je het logboek exporteren.

Statistieken: Bij de statistieken vind je een overzicht van o.a. het aantal bezoekers van je project, het aantal berichten en reacties en de meest actieve bijdragers van je project. 

Exporteer gegevens: Er is een exportfunctie beschikbaar waarmee de gegevens van de verschillende onderdelen van een project geëxporteerd kunnen worden naar een CSV (Excel) bestand. De onderdelen die geëxporteerd kunnen worden zijn:

  • Berichten en stemopties
  • Reacties: reacties op berichten en reacties op reacties
  • Interacties: likes en stemmen op berichten
  • Polls