Google Drive
Om goed en makkelijk met elkaar te kunnen samenwerken is het belangrijk om samen een werkomgeving te delen. Een plek waar je alle informatie en bestanden terug te vinden zijn. Hiervoor is voor jou en je team buurtverbinders een gezamenlijke Google Drive opgezet. Bij de opstart van jullie platform hebben wij hier al een aantal belangrijke documenten ingezet zoals: 'Voorbeeld dashboard voor na de lancering' en 'Voorbeeld document doelen en afspraken'. Dit ter inspiratie, om jullie acties en afspraken te verzamelen in een document vanuit waar je het komende jaar jullie groei kunt monitoren.
Verder is de Google Drive erg handig om documenten met elkaar te delen. Of gezamenlijk in bepaalde documenten te werken, nieuwe bewerkingen worden namelijk automatisch opgeslagen.
Nieuwe documenten toevoegen aan Google Drive
In Google Drive kun je documenten uploaden, maar ook zelf nieuwe documenten maken. Hiervoor klik je op +Nieuw. De belangrijkste opties zijn:
- Google Documenten (Word)
- Google Spreadsheets (Excel)
- Google Presentaties (PowerPoint)
Ieder document dat je maakt in Drive kun je downloaden als Microsoft document. Dus een Google document is te downloaden als Word document. Daarnaast kun je de bestanden ook altijd exporteren en downloaden als .pdf. Het werkt ook andersom, een Word document kun je openen in Google Drive en dan bewerken.