Lanceerdoelen
Iedereen mag het weten! Natuurlijk wil je als buurtverbinders graag heel snel veel bekendheid geven aan jullie platform. Hoe meer mensen van jullie platform weten, des te eerder komen er meer berichten, activiteiten en organisaties op jullie platform. Zou je denken.....
Minimale lanceereisen
Toch ligt de waarheid iets genuanceerder. Want wat doe jij als je op een heel leeg platform komt? Of een platform zonder foto's? Wat betekent 'prikbord', wat moet ik daarop zetten? Is een platform heel leeg en heeft het weinig foto's, dan is het saai en vind je niet wat je zoekt. Ook weet je dan niet wat je er zelf op zou kunnen plaatsen. Het is dus belangrijk dat jullie platform al wel in zekere mate is gevuld. Mensen hebben dan voorbeelden, weten wat ze op het platform kunnen vinden en wat ze er zelf op kunnen zetten. Om je een richtlijn mee te geven hebben we minimale lanceereisen opgesteld. Dit zijn dan ook de eerste doelen die we meegeven aan startende buurtverbindersgroepen. Hieronder de doelen opgesomd:
- Minimaal 30 complete inwoners profielen
- Minimaal 8 organisaties & groepen, complete pagina's
- >4 items bij elkaar helpen
- >4 prikbord advertenties
- >4 agenda activiteiten in de agenda
- >30 nieuwsberichten, verhalen, etc
- >8 uitgelichte berichten(altijd met foto)
- >4 reacties
- 1 call to action
- 1 aanpasbaar contentblok
- 3 omslagfoto’s
- 2 menu's toegevoegd aan de footer
Tijdens de trainingen gaan jullie ook met deze doelen aan de slag. Samen met je trainer zal er ook een haalbare datum worden gesteld voor de lancering. Tijdens de laatste trainingsdag ga je doelen stellen voor het aankomende jaar.