Doelen eerste jaar
Jullie zijn gelanceerd! Het was één groot feest, veel mensen gesproken, dus dat worden veel nieuwe profielen. Dan wil je natuurlijk ook werken aan nog meer berichten, pagina's, activiteiten en nog veel meer Het echte buurtverbinden kan nu beginnen!
Doelen stellen eerste jaar
Als buurtverbinders zijn jullie de aanjagers van jullie platform. Het is handig om hiervoor doelen te stellen. Deze doelen geven richting en houvast om structureel je platform te laten groeien. En bij behaalde delen is het natuurlijk leuk feest vieren ;-)
Uit doelen komen taken en acties voort. Deze verdeel je onder elkaar. Stel elkaar daarbij altijd de vraag wie het leuk vindt om een bepaalde taak of actie op zich te nemen. Doe wat je leuk vindt!
Kunnen bepaalde acties nog niet worden uitgevoerd omdat je daarvoor niemand beschikbaar hebt? Dan is dat aanleiding om voor die specifieke taak een oproep te doen op jullie buurtplatform.
Voorbeelden van doelen
Hieronder een aantal voorbeelden van doelen die je voor het eerste jaar kunt stellen:
- Maandelijks overleg buurtverbindersteam om acties te bespreken.
- Wekelijks Contentkalender gebruiken om te bepalen welke berichten je uitlicht en wie dat wanneer doet
- Maandelijks een interview afnemen met een inwoner, vereniging of initiatief en plaatsen.
- Wekelijks aangepaste nieuwsbrief versturen.
- 5 inwoners zoeken die maandelijks (regelmatig) berichten plaatsen(denk aan column, recept, buurtverhaal, etc.).
- 10 organisaties zoeken die regelmatig activiteiten plaatsen.
- Minimaal drie keer in de week berichten uitlichten (maandag, woensdag en vrijdag.) En toewerken naar dagelijks uitlichten.
- Altijd minimaal 6 prikbordadvertenties
- Altijd minimaal 6 elkaar helpen berichten
- Maandelijks omslagfoto's voorpagina vernieuwen.
- Aan het eind van het eerste jaar 100 profielen op jullie platform
- Aan het eind van het eerste jaar 50 verenigingen, organisaties en initiatieven op jullie platform
- 3 Markten bezoeken voor promotie; flyeren.
- Minimaal 1 keer per kwartaal een uitgave van de wijkkrant plaatsen via lokale media.
- Ieder uitgelicht bericht doorplaatsen naar Facebook en Instagram
- Specifieke doelgroepen betrekken. Denk aan jongeren, ouderen, nieuwe inwoners, vluchtelingen, etc. Wie heb je hiervoor nodig en wat voor soort berichten vinden zij leuk? Zorg dan voor minimaal 1 bericht per maand voor deze specifieke doelgroep.
- Iedere vraag die via de mail binnenkomt binnen 72 uur beantwoord
- etc.