Het maken van een taakverdeling


Nadat je als team buurtverbinders je doelen hebt bepaald ga je aan de slag met de bijbehorende taken. Om tot een goede verdeling te komen van de taken kun je als team het beste bij elkaar komen. Van belang is dat iedereen aangeeft welke taken hem/haar aanspreken. Als je doet wat je leuk vindt, ben je immers het meest productief! 

Taken van de buurtverbinder

De meeste buurtverbinders maken een lijst van alle taken en iedereen schrijft zijn of haar naam achter de taak die het meest aanspreekt. 

Maar welke taken zijn er te verdelen? Hieronder een opsomming van de taken waar je aan kunt denken.

  • Het uitlichten van berichten
  • Het benaderen van specifieke inwoners.
  • Het benaderen van specifieke verenigingen.
  • Het benaderen van specifieke organisaties.
  • Het geven van presentaties.
  • Het afnemen van interviews.
  • Het maken en bijhouden van foto's.
  • Het beantwoorden van de mail.
  • Het bijhouden van social media.
  • Het schrijven van berichten
  • Hulp bieden bij het maken van een persoonlijk profiel.
  • Hulp bieden bij het maken van een pagina.
  • Hulp bieden bij het plaatsen van berichten.

Nogmaals; Kijk goed naar wat het beste bij jou past en wat jij leuk vindt om te doen! Je hoeft niet alles te kunnen en niet alles hoeft meteen te gebeuren. En is er voor een bepaalde taak niemand in de groep enthousiast? Plaats dan een oproepje op je platform om hier gericht ondersteuning bij te krijgen. Er is vast iemand te vinden die dit graag doet. 

Spreek ook af hoe vaak je een bepaalde taak op je neemt. Met name voor het uitlichten van berichten en het reageren op de mail is het belangrijk af te spreken wie weet op welke dagen in de week doet.