Voorbereiding


Voordat je de landingspagina vormgeeft, moet je 2 aspecten helder krijgen. 

  • Wat is het het doel of de doelgroep waarvoor je de landingspagina maakt?
  • Welke content en welk ontwerp passen daarbij? 

Doel / doelgroep

Eerst wil je duidelijk hebben rondom welk thema je bezoekers wilt informeren en/of betrekken. Dat kan van alles zijn. Rondom een wijk, een buurt, een specifiek onderwerp zoals duurzaamheid, maar ook een opsomming van sponsoren van een evenement. 

Je kunt de landingspagina ook gebruiken als communicatiepagina voor een grote activiteit waarover je informatie wilt delen zoals de week tegen de eenzaamheid of Koningsdag.

Content en ontwerp

De inhoud op je landingspagina moet relevant en aantrekkelijk zijn voor je doelgroep. Gebruik overtuigende koppen, duidelijke en beknopte tekst, aantrekkelijke afbeeldingen of video's, en een duidelijke call-to-action (CTA).

Opdracht

Bepaal je doel of je doelgroep; wie wil je straks aanspreken met je landingspagina?

Welk onderwerpen en welk ontwerp hoort daarbij? Wil je rust en overzicht uitstralen of van het scherm springen? Veel of weinig tekst of filmpjes, kleurrijk of juist kleurarm?