Hoe kom je aan content?
Aantrekkelijke content is content waar mensen voor terugkomen. Of het nu verhalen, filmpjes of foto's zijn, content moet mensen iets brengen. Natuurlijk is het van belang dat je rekening houdt met hoe iets gepresenteerd wordt. Zie hiervoor ook de trainingsonderdelen:
Content krijgen is echter een verhaal apart. In eerste instantie zullen jij en je collega buurtverbinders zelf veel content produceren. Je wilt echter ook dat andere partijen content gaan plaatsen. Hiervoor kun je partijen uit gaan nodigen.
Hierbij denk je na over: Wat wint een plaatser van content met het plaatsen op jouw platform? Kortom, welk probleem lost dit voor deze partij op? Dat kan zijn:
- Behoefte aan meer bezoekers van activiteiten
- Behoefte aan meer leden
- Behoefte aan meer vrijwilligers
- Behoefte om verhalen te delen
- Behoefte om kennis te delen
Verdiep je voordat je met iemand in gesprek gaat in de persoon en eventueel in de vereniging, initiatief of organisatie die hij of zij vertegenwoordigt. Is al bekend hoe die persoon nu zijn doel bereikt? En waar ben jij zelf precies naar op zoek? Als je er een win/win situatie van kunt maken zal iemand sneller mee gaan doen. Bedenk dus de voordelen voor degenen om mee te doen.